Aangezien de COVID-19-situatie zich verder blijft ontwikkelen, zouden we het graag hebben over de stappen die we ondernemen om onze medewerkers te beschermen, om het behoud van onze productenlevering en diensten te blijven garanderen, en om de algemene inspanning te steunen van de gezondheidssector om het virus te verslaan.
Op dit moment zullen we noch onze medewerkers op tijdelijke werkloosheid zetten, noch financiële steun aannemen van overheidsinstanties omdat we geloven dat het bedrijf financieel gezond zal blijven in de nabije toekomst.
Onze werknemers
Onze werknemers vormen ons belangrijkste kapitaal en blijven onze voornaamste prioriteit. Daarom hebben we een reeks stappen ondernomen om ervoor te zorgen dat ze veilig en gezond blijven. Die stappen houden onder andere thuiswerk in voor alle medewerkers die dat kunnen, waarbij we ons natuurlijk flexibel opstellen zodat iedereen kan zorgen dat zowel anderen als zijzelf gezond en gelukkig blijven tijdens deze periode.
We hebben nog aanvullende maatregelen getroffen om de veiligheid te verzekeren van onze essentiële medewerkers die actief zijn in de productievestigingen, laboratoria, magazijnen en logistieke sites. Die maatregelen gaan bijvoorbeeld over een lagere snelheid van de productielijnen zodat de sociale afstand altijd bewaard kan worden, en over aanpassingen aan de shiftwissels om direct contact te minimaliseren.
Verder moeten medewerkers van onze productievestigingen voor sommige activiteiten persoonlijke beschermingsmiddelen (PPE) gebruiken. Om er zeker voor te zorgen dat we geen materialen gebruiken die werknemers van de gezondheidszorg nodig hebben, proberen we een stock PPE te verkrijgen die niet de eerste keuze zou zijn voor de zorgmedewerkers die aan de coronafrontlinie werken.
Onze klanten
De continuïteit van de productvoorziening voor onze klanten is een essentiële prioriteit voor Dechra. We hebben aanzienlijk geïnvesteerd om te verzekeren dat we een adequate bevoorrading van grondstoffen en afgewerkte producten behouden die voldoet aan de marktvraag. Momenteel verwachten we geen enkele grote problemen wat betreft het productaanbod van Dechra. We zijn erg toegewijd om onze productie en logistiek vlot te laten verlopen, ook tijdens deze periode. Veel van onze distributiepartners hebben in maart meer producten aangekocht om de continuïteit van de voorziening te ondersteunen.
We blijven nieuwe content ontwikkelen voor onze Dechra Academy om online leren door dierenartsen aan te moedigen. Als aanvulling hierop hebben we ook ons webinarprogramma uitgebreid in de Verenigde Staten en Europa.
Onze technische diensten over de hele wereld, die voortaan op afstand werken, blijven directe ondersteuning bieden en klanten met specifieke productgerelateerde vragen helpen.
Onze producten
Om zowel de productie als het aanbod van bestaande producten te behouden, blijven we investeren in productontwikkeling. Op die manier creëren we nieuwe manieren om in de behoeften van onze klanten te voorzien. Ondanks enkele beperkingen is dat onderdeel van onze activiteiten grotendeels gespaard gebleven door de huidige situatie. Daardoor is het mogelijk om onze vooruitgang te blijven voortzetten zoals we voorzien hadden.
Onze partners
We blijven met overheidsorganisaties en gezondheidsdiensten werken om tegemoet te komen aan de stijgende vraag naar bepaalde medicatie die gebruikt kan worden om medische aandoeningen bij zowel mensen als dieren te behandelen. Waar mogelijk geven wij onze werknemers de tijd om als vrijwilliger verschillende medische initiatieven of initiatieven van de gezondheidszorg te ondersteunen tijdens deze uitdagende periode.
Als een ethisch, waardegericht bedrijf wilt Dechra zijn rol spelen om de verspreiding en impact van COVID-19 te verminderen. Daarnaast blijven we ons best doen om bijkomende kansen te verkennen om collega’s, klanten en partners over de hele wereld te ondersteunen in deze moeilijke situatie.
Navigatie